آنچه از زندگی می آموزم...

کوه با نخستین سنگها آغاز می‌شود/انسان با نخستین درد/در من زندانی ستمگری بود که به آواز زنجیرش خو نمی‌کرد/من با نخستین نگاه تو آغاز شدم

آنچه از زندگی می آموزم...

کوه با نخستین سنگها آغاز می‌شود/انسان با نخستین درد/در من زندانی ستمگری بود که به آواز زنجیرش خو نمی‌کرد/من با نخستین نگاه تو آغاز شدم

self confidence

به نظر من ارتباط مستقیمی بین اعنماد به نفس و سوءظن وجود داره. آدمایی که اعتماد به نفس دارن کمتر دچار سوءظن میشن و همینطور حساسیت کمتری نسبت به اونچه که پیرامونشون اتفاق میفته نشون میدن. میخوام بگم اینجور آدما معمولا کمتر دچار عصبانیت میشن و آرامش خودشون رو در هر حال حفظ میکنن.البته اعتماد به نفس مراتب داره و اینی که گفتم از دید من نهایت اتکای به نفسه.

ممکنه که ما توی یه عرصه کاملا به خودمون مطمئن باشیم اما همیشه چیزایی هستن که در موردشون خودمون رو ضعیف احساس میکنیم و این نقطه ضعفها خواه نا خواه توی روابطمون در اون عرصه بر روی رفتارمون تاثیر سوء میذاره.

از اونجایی که در صرافت نوشتن مقاله نیستم ( صرافت رو درست نوشتم؟؟ ) بدون مقدمه و بدون نتیجه گیری مطلب رو همینجا ول میکنم تا مثل اون فیلمایی که تهشون رو به عهده بیننده میذارن کلاس گذاشته باشم!! اصلا چه معنی داره همه حرفای آدم نتیجه داشته باشه!

 

نظرات 3 + ارسال نظر
دامون سه‌شنبه 25 دی‌ماه سال 1386 ساعت 15:03

سلام بر آقای مهندس
می دونی گاهی وقتها هم اعتماد به نفس کاذبه! مثل یه بادکنک که هیچی توش نیست. اگه اعتماد به نفست از این نو ع باشه اونوقت سوظنت بیشتر میشه. اونوقت فکر میکنی زمین و زمان می خواد بهت گیر بده و تو همیشه باید در حال اعتراض و دفاع کردن از خودت باشی. نمونه بارزی اعتمادبه نفس از این نوع تو رفتار یکی از نزدیکترین فامیلام دیدم. رفتارش آزار دهنده است!
مرسی به خاطر تبریکت. آره تراوشات ذهنی خودم بوده! تو اسمشو چی گذاشتی؟ تراوشات آنی؟!!!
راستی چرا ۲۴ دی رو آپ نکردی؟ تنبلی نکن دییییی

سیاوش جمعه 28 دی‌ماه سال 1386 ساعت 19:05 http://nabsh.blogsky.com

تایماز جان الان تمرکز ندارم گلم فقط یادم اومد که چندی پیش در حاشیه ی کتابی نوشتم عرصه ی شک و ضعف مخصوصاْ ضعف به خلق تابو و بت منجر می شوم ! به نوعی مذهب ! چارچوب و یقین بر ساخته از هر چه محکمتر به نظر برسد حتی توهم و دروغ و رویا !

سکوت چهارشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 22:36

سلام.. چرندیاتتون واقعا عالی هستند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد