آنچه از زندگی می آموزم...

کوه با نخستین سنگها آغاز می‌شود/انسان با نخستین درد/در من زندانی ستمگری بود که به آواز زنجیرش خو نمی‌کرد/من با نخستین نگاه تو آغاز شدم

آنچه از زندگی می آموزم...

کوه با نخستین سنگها آغاز می‌شود/انسان با نخستین درد/در من زندانی ستمگری بود که به آواز زنجیرش خو نمی‌کرد/من با نخستین نگاه تو آغاز شدم

احترام بی قید وشرط

امروز توی یه فیلم انگلیسی جمله ای شنیدم به این مضمون که احترام بی قید و شرط باعث میشه که زندگی راحتتر بشه... من کاری به این که این جمله درسته یا غلط ندارم؛ یعنی نمیخوام ارزشگذاری کنم و بگم که آیا موافقم یا مخالف و یا اینکه اصلا این طرز فکر درسته یا غلط! اما چیزی که میخوام بگم اینه که این یه واقعیته! اگر قبول ندارید میتونید به روابط والدین و بچه ها و یا زن و شوهر ها نگاه کنید.

وقتی که احترام بی قیدو شرطه دیگه هیچ جایی برای بحث و اختلاف و غیره و ذالک باقی نمیمونه و فکر میکنم تنها چیزی که این احترام محکم رو میشکنه یه کودتا یا یه شورشه! چیزی که توی خیلی از فیلمای ایرانی و خارجی راجع بهش صحبت شده و حکایت فرزند نا خلف و ......

به هر حال آخر کار نمیتونم نظر خودم رو نگم! احترام بی قید و شرط از نظر من یه جورایی همون توی رمه بودن و گوسپند وار زندگی کردنه

نظرات 5 + ارسال نظر
اولدوز جمعه 3 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 23:14

چه قالب خوشگلی...بهار شده
من متوجه یه چیزی نشدم. کی گفته احترام یعنی گوسفندوار بع بع کردن و تصدیق کردن بی قید وشرط. می دونی اتفاقا من فکر می کنم نظر واسه احترام گذاشتن نیست. واسه بحثه. واسه به جدل کشیدن و به تحرک وادار کردن فکره. اون چیزی که مورد احترامه خود فرده و انسان بودنش. شناختنش به عنوان یک انسان متفکر و مستقل...می دونی نهایت نامردی تو بحث چیه؟این که بگی نظرت محترمه...

دامون شنبه 4 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 18:39 http://www.damun.blogsky.com

قالب جدیدت خیلی خوشگله اما به نظر من زیاد به درد نوشته هات نمیخوره! بیشتر به درد شعر و شاعری میخوره یا خاطرات روزمره که امروز چی کار کردم و کجاها رفتم.... از این چرت و پرتها (البته نظر شخصیه منه هااا)
دیگه اینکه احترام سطر اول اشترام شده خواهشا درستش کن
و آخرشم اینکه در مورد احترام بی قید و شرط باهات تا حدودی موافقم. به نظر من هیچ خصلت انسانی نباید بی قید و شرط باشه! اما دلیل هم نیست که کسی که به یکی احترام بی قید و شرط میذاره حتما یه گوسفنده و گوسفندوار زندگی میکنه. اینها همه اش یه جورایی نسبیه!

خودش شنبه 4 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 23:30

اول از همه یه جواب مشترک به هر دو نظر:
ممنون که قالب رو پسندیدین. این قالب رو به خاطر ماه اسفند و نزدیک شدن بهار گذاشتم! برای رفع تنوع هم خوب بود چون از قهوه ای سوخته خسته شده بودم.

۲) اولدوز عزیز از اینکه دوباره این اسم خوشگل رو تو وبلاگم میبینم خیلی خوشحالم و در مورد نظرت هم باید بگم که منظور من از احترام بی قید و شرط احترام به خود فرد بود و البته خود انسان هم چیزی جز افکار و نظراتش نیست. اون احترام بی قیدو شرطی هم که میگم احترامی هس که دیگه هیچ جایی برای بحث و جدل توش نیس و دقیقا به خاطر همینه که نوعی گوسفندوار زندگی کردنه! نوعی تسلیم در برابر خواسته قدرت برتر!!!! نمونه پیش پا افتاده ش سریالی بود به اسم پدر سالار که خیلی وقت پیش از تلویزیون پخش میشد!
در مورد نامردی هم که .... میدونم منظورت منم! فقط فراموش کردی علامت ( :دی) رو آخرش بذاری!!! به قول مهندس آ شما راست میگین اما اینطور نیست
۳) اشترام رو درست بعد از اینکه از سیستم خارج شدم دیدم! اگه این دفعه رفتم درستش میکنم. دیگه اینکه من نگفتم هر کی احترام بی قید و شرط میذاره گوسفنده! قشیه کمی پیچیده س! ببین مثلا اگه تو مثل سابق احترام بابا مامانتو نگه میداشتی و به خواسته ت پشت میکردی اون موقع تو تعریف گوسفند من قرار میگرفتی. اما این کارو نکردی و در ضمن همین الان هم به غیر از اون موضوع احترام بی قید و شرط میذاری به خانواده ت! در ضمن لطفا این کلمه نسبی رو پیش منی که بنیان گذار نظریه نسبیت هستم خرج نکن! یه ذره خجالت بکش

نازنین عمری یکشنبه 12 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 20:54

اشترامت منو به خنده انداخت.
منظورت از احترام بی قید و شرط اعتراض نکردنه؟
به نظر من این غلطه که واژه ی احترام رو برای این موضوع به کار ببریم الان درست یادم نمیاد لغتش چیه؟
ولی میتونیم اعتراض کنیم خورد کنیم بشکنیم همه ی هنجار ها رو بدن اینکه احترام رو از بین ببریم.
میدونی؟من بدجوری به این اعتقاد دارم که هر جوری با کسی رفتار کنی اونم همون جوری جوابتو میده واسه همین به نظرم احترام یه فرایند دو طرفست.
تو اینجا احترامو با اعتراض قاطی کردی من فکر میکنم.
راستی در جواب لغت افاضات میشه یه پوزخند تحویلت داد شایدم زهر خند و شاید نیشخند

نه تو نمیتونی پدرتو هم خورد کنی و هم احترامشو نگه داری.

هومن چهارشنبه 15 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 16:39 http://www.pink-floyd-hp.blogfa.com

سلام وبتون خیلی خیلی خوبه

اصلا همه چیش خوبه

موفق باشید در پناه حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد