آنچه از زندگی می آموزم...

کوه با نخستین سنگها آغاز می‌شود/انسان با نخستین درد/در من زندانی ستمگری بود که به آواز زنجیرش خو نمی‌کرد/من با نخستین نگاه تو آغاز شدم

آنچه از زندگی می آموزم...

کوه با نخستین سنگها آغاز می‌شود/انسان با نخستین درد/در من زندانی ستمگری بود که به آواز زنجیرش خو نمی‌کرد/من با نخستین نگاه تو آغاز شدم

من بی گناهم؟؟

وای!!!!! چقدر حال میده وبلاگ آدم چهار تا خواننده داشته باشه و همه شون بدون استثنا بعد از یه مدت سراغتو بگیرن و بگن آپ کن!! ناز می فروشیممممممممممم!!

دست همه تون درد نکنه! واقعا حسابی منو پررو کردین برای تکرار این کار!

شوخی کردم! سرم خیلی شلوغ بود و وقت مطالعه نداشتم تا حرف جدیدی بزنم!

اما واسه چند روز آینده چند تا مطلب تو ذهنم دارم که سعی میکنم بنویسم! دوستای عزیزم لطفا نظراتتون رو به مطلب پایینی پرت کنید! به نظراتی که به حرفای بالا داده بشه نه تنها ترتیب اثر داده نمیشه بلکه نمره منفی هم داره!!

 

 

آیا اگر بی خبر باشیم بی گناه هستیم؟ آیا ابلهی که بر اریکه قدرت تکیه زده است‏، تنها به عذر جهالت، از هر مسئولیتی مبراست؟ آیا گناه جبران ناپذیرش با جمله « من نمی دانستم» قابل گذشت است یا.... ؟؟؟

نظرات 5 + ارسال نظر
* شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 22:43

۱- من اول

۲- ببین من این نظرو فقط واسه قسمت بالا می ذارم. مثل همیشه خیلی ... : هوار تا دی

می شه ترتیب اثر بدی؟

۳- اول باید اینو ترتیب اثر بدی تا برا قسمت بعدی برم دنبال کامنت نویسی.

۴- این کامنت ادامه خواهد داشت به شرط ۳

ترتیب اثر دادن به این کامنت یعنی نمره منفی دادن!
نمره منفیت هم این میشه ک عصر که از شرکت رفتم خونه یه دونه از اون شکلاتها رو تنهایی میخورم بعدش سهم تو رو ۴شنبه نصف میکنیم
اینجوری یه نصفه شکلات کم میاری
حالا من :دی

دامون یکشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 15:19 http://www.book-club.blogsky.com/

جواب تو رو به افسانه اودیپ حواله می کنم
جواب خود من هم مثل اودیپ نه هستش!!
اما راجع به مطالب قسمت بالا هم دلم بخواد نظر میدم کسی نمیتونه جلوی منو بگیره. فقط برو دعا کن حوصله اش رو ندارم (دییی)

حواله رسید آبجی

نازنین عمری یکشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 16:19

جهالت بزرگترین گناهه از نظر من
حالام تا بیهوش نشدم روی وبلاگت از خستگی
باز میام

یه بار دیگه با دست کیکی یا خواب آلود یا با این وضعیتهای نه چندان مناسب بیای وبلاگ من: من تورو مو کو شوممممممممممممممم

* سه‌شنبه 21 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:09

۵- در هر حال ترتیب اثر مهمه که دادی. مثبت و منفی ش مهم نیست :دی

۶- خوب عزیزم تو اگه دلت شکلات می خواد بخور دیگه. بهونه واسه چیه. ولی اگر فکر کردی من نصف شکلاتمو . یک چهارمشو. یه ذره شو . حتی یه اپسیلونشو می دم به تو... باید بگم زهی خیال باطل :دی تو می تونی شکلات خوردن منو تماشا کنی.

۷- هنوز در مورد مطلب پایینیت به نتیجه نرسیدم. پس این کامنتم کماکان ادامه دارد.

* چهارشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 23:00

8- بی خبری از چی؟ جهل در مورد چی؟ مگه همه چیز ارزش خبر داشتنو داره؟
قسمت های پایین با این پیش فرضن که چیزهایی هست که ارزشش رو داره.

9-اگه طرف ابله باشه که واضح و مبرهن است چون فی نفسه از هر مسئولیتی مبراست. کدوم ابله می تونه مسئولیت پذیر باشه یا حتی معنی مسئول چیزی بودن رو درک کنه. حالا تو بگو گناهکار یا بی گناه...در ایز نو دیفرنس

10- "جهل خودخواسته" گناه شگرفیه. گناه آسایش بخش... به اطرافت نگاه کن، اونایی که خود خواسته به جهل می رسن توی یه اطمینان جاهلانه غرقن و پاشونو روی زمین سفت می ذارن و کسایی که خلاف این باشن توی یه خلا دائمی قدم بر می دارن. ولی خوب چشنده میوه ممنوعه تا دنیا دنیاست دنبال چشیدن این حلاوت سوزناکه و خلاء خودشو با هزار تا زمین سفت عوض نمی کنه.
گناه این دسته جاهلان خودخواسته قابل گذشت نباید باشه، نه به خاطر جهلشون، بلکه به خاطر خودخواسته بودن این جهل.

11- "جهل ناخواسته" یا بی خبری ای که دیگران مسببش باشن دو شق داره...
یا کلا خواب بودی و رنج طلب رو بر خودت هموار نکردی، انگار که برات فرقی نکنه چی مال کجای دنیاست...که مسئولی به خاطر طلب نکردن و گناهکار.
یا کلا جزو اون دسته ای که آفریده شدی تا طلب کنی...تا نیافتی غم ابهام، غم تردید، تلواسه "هل انا جاهل"ت روح و روانتو داغون می کنه. اون روزی هم که برسی به مطلوب، اندوه خوره وار چرا نگاه نکردم و چرا ندیدم و ...من مسئولم ت دیگه جایی نمی ذاره برا نظر دادن سر اینکه گناهکار هستی یا نه.

12- می گم تو دو تا خط پست بذار اینجانب یه شاهنامه کامنت. فعلا که همینه نظرم D: ولی به این فکر می کنم چه حالی می ده خودتو بزنی به بی خبری محض ها ;)

13- باقی بقایت و شاد زی...

اونجاس که میگه:
نئجه سن قانمییم گالاسان یانا یانا؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد