آنچه از زندگی می آموزم...

کوه با نخستین سنگها آغاز می‌شود/انسان با نخستین درد/در من زندانی ستمگری بود که به آواز زنجیرش خو نمی‌کرد/من با نخستین نگاه تو آغاز شدم

آنچه از زندگی می آموزم...

کوه با نخستین سنگها آغاز می‌شود/انسان با نخستین درد/در من زندانی ستمگری بود که به آواز زنجیرش خو نمی‌کرد/من با نخستین نگاه تو آغاز شدم

آیین بت پرستی

.

آن آیین بت پرستی که زنان در مورد عشق روا می دارند، در اصل و اساس اختراع هوش است، زیرا زنان بر قدرت خویش با آرمانی کردن عشق می­افزایند و خود را در چشم مردان خواستنی­تر جلوه می دهند. اما به دلیل این عادت صدها ساله به ارزش نهادن مبالغه آمیز به عشق، خود آنان نیز به دام آن گرفتار شده­اند و سرمنشا آن را فراموش کرده­اند. حال خود زنان بیش از مردان فریب می خورند و به همین دلیل هم بیشتر دچار سرخوردگی می شوند که تقریبا از ضرورت های زندگی هر زن است. البته به شرط آن که زن تخیل و عقل کافی برای فریب خوردن و سرخورده شدن را داشته باشد.

.

"از کتاب انسانی،بسیار انسانی.....فردریش نیچه"

نظرات 3 + ارسال نظر
ذهن چسبناک جمعه 25 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:56 http://www.sticky-mind.blogfa.com

در مورد عشق و زن و اینجور مسائل یه دیدگاهایی دارم که بیان نکنم بهتره
در غیر این صورت ممکنه توسط گروه های حمایت زنان و دیگر اقشار وابسته به این گروه ها ترورم کنن

برای کامنت پست قبل:
"یه سری احساس ها اگر در لحظه جواب داده نشه از بین می ره و می چسبه یه جای ذهن و معلوم نیست که فراموش بشه یا مثل خوره بیفته به جون آدم" خیلی جالبه این مفهوم و کاملا قابل لمس. در مورد اینم که گفتم فکر نمی کنم تعریفم از فکر کردن یعنی رسیدن به قطعیت در مورد خوب یا بد بودن چیزی و وفاداری به این قطعیت... حتما طرفاتون میام.

برای کامنت این پست:
اشکال نداره نظرتو میذاشتی بعدش یه ذهن چسبناک از رو زمین پاک میشد :دییییی
یکی هم باید پیدا میشد یه بلا ملایی سر نیچه میل شووینیست می آورد اونموقعها

تایماز جمعه 25 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:37

۱) اول بازگشت به کامنت دکتر دیوونه: کاش نظرتو میدادی تا یه کم میخندیدیم! :دی
۲) این دوتا پستت خارج از درک و شعور منه! قرار بود یه چیز دیگه بنویسی! یادت رفته؟ تو این چند روز اخیر یه چیزیت میشه هااااااا
۴ تا قضیه رو عیان کردی و رهجع به هیچ کدوم بحث نکردی! و من موندم و اصرارهای بیشمار و بی جواب
۳) امیدوارم حالت خوب باشه!
۴) در مورد نیچه و زنان من فقط یک جمله بلدم میدونی که: به سراغ اگر میروید چ.ب و چماق را فراموش نکنید
۵) تو دینهههههه لازم شدی
۶) این قسمت آخر جمله نیچه چقدر قشنگه. یعنی اینکه بیشتر زنها حتی عقل این رو ندارن که بدونن سرخورده شدن یعنی چی!!!! من درست فهمیدم دیگه نه؟؟
۷) این قضیه فقط برای زنها اتفاق نمی افته! برای همه ممکنه پیش بیاد
درست مثل رو کردن فن توی کشتی میمونه! تو فن میزنی و حریف رو میکنه و خودت خاک میشی

برای کامنت پست قبل:
1- سن اله هممشه منیم باشیمی اشا اله ها، بو نوشته نین رایتری کیمدی؟؟ اولدوز ... اوکی؟؟
2 و 3 و 4 و 5 – متن ادبی نبوده و احساس لحظم بوده ... از طرفی شب رو اونقدر دوست دارم که اگه روزا کاری نداشتم همشو بیدار میموندم :دی
6- آویخته شدن افکار از مغزتو که نمیگن فکر کردن؛ فکر کردن یعنی رسیدن به قطعیت در مورد خوب یا بد بودن چیزی و وفاداری به این قطعیت
7-اولدوز یه اولدوز در هم ه ... همه چیش ... حالا ممکنه دیفالتش رو خنده تنظیم شده باشه ولی لحظه هراس داره، غم داره، فلسفه بافی و حتی دیوونگی داره... شاید بشه ریستش کرد ولی باید قبولش کرد. نمیشه که فقط یه تیکه شو برداشت.میشه؟؟
برای کامنت این پست:
2 و 3- کی و کی قرار گذاشته بوده؟ در ضمن این تیکه از کامنتت چه ربطی به پست داره؟؟؟ نداره یا درک ربطش خارج از درک و شعور منه؟ :دی
4- آی این نیچه حرفای باب طبع آقایونو میزنه... با این افکار مشعشعش من بازم از فلسفه نیهیلیسمش بدم نمیاد ... این چماقه همیشه دستت باشه واسه دفاع لازمه :دی
5- مرسی بابت طبع بینهایت لطیفت ... بدم نیستاااا ... به امتحانش می ارزه... واسه دفاع البته :دی
6- نه فقط زنان بلکه بیشتر انسانها تخیل و عقل سرخورده شدن رو ندارن؛ از دید من فریب خوردن اینجا همون فریب خوردن آگاهانه است. سرخوردگی ناشی از این فریب رو فقط خودت درک میکنی... زن یا مرد.
در ضمن از قدیم چی گفتن؟! یدی دانا خانیمین عقلی بیدانا قره تویوق جان اولماز :دییییییییی
7- چه عجب ... یه حرف درست و حسابی ... هوررررررررررررررراااااااااااااااااااا

یه مرد پنج‌شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:45

نیچه جای دیگه میگه جاذبه ی زنان جاذبه از دور است و من شدیدا باهاش موافقم
لااقل برای من صادق بوده ، چون مثل یه کوه میمونه که دوست داری فکر کنی پشت این کوه بهشته اما بعد از فتح کوه میبینی بیابون هم نیست!!!!

خب این بستگی به کوهش داره
بعضی کوهها پشتشون بهشته و بعضی هت پشتشون بیابون و بعضی ها به قول تو بیابون هم نیست و احتمالا پرتگاهه
در ضمن من زیاد خوشم نمیاد به تک جمله ها استناد کنم!
یک جمله توی یک مقاله یا یه کتاب مفهوم واقعی خودش رو داره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد