آنچه از زندگی می آموزم...

کوه با نخستین سنگها آغاز می‌شود/انسان با نخستین درد/در من زندانی ستمگری بود که به آواز زنجیرش خو نمی‌کرد/من با نخستین نگاه تو آغاز شدم

آنچه از زندگی می آموزم...

کوه با نخستین سنگها آغاز می‌شود/انسان با نخستین درد/در من زندانی ستمگری بود که به آواز زنجیرش خو نمی‌کرد/من با نخستین نگاه تو آغاز شدم

انتخابات میکنیم

حال و هوای کشور انتخاباتی شده! 

ما پیشرفت کرده ایم و من خوشحالم! 

من خوشحالم که درختها دیگه کاغذ میوه نمیدن 

من خوشحالم که در و دیوار دیگه از عکسهای لای در مونده کاندیدا ها ( البته خوش تیپش رو هم داریم) راحت شده! 

من از این شو دموکراسی لذت میبرم 

من از اینکه پیشرفت کردیم و یه کمی متدمنانه تر تبلیغات میکنیم خوشحالم 

شکر خدا که دولت خدمتگذار پیشرفت کرده! 

من میر حسین موسوی رو نمیشناسم 

من محسن رضایی رو هم نمیشناسم 

من از کروبی همیشه بدم میومده چون یادمه چقدر تفاوت هست بین کروبی مجلس۴ و کروبی مجلس ۶ . 

و من از قیافه احمدی نژاد بدم میاد! فکر میکنم همین یه دلیل برای رای ندادن بهش کافی باشه! بقیه دلایل رو بیخیال میشم 

حالا چیکار کنم؟ به کی رای بدم؟ اصلا رای بدم؟ 

من خاتمی رو میشناسم 

سال ۷۶ من هفده ساله بودم ولی داشتم میدیدم که مردم الکی به خاتمی رای میدن تا به ناطق نوری رای ندن! 

اون سال من به خاتمی رای ندادم! اما سال ۸۰ با وجود تمام انتقادها رای دادم! و الان هم پشیمون نیستم! 

خاتمی هر کاری که کرد یا نکرد برای ایران یه اعتبار بین المللی بود. خاتمی برای ایران زود بود. خاتمی خوب حرف میزد! فقط همین! اولین کسی بود که گفت زنده باد مخالف من! 

همون یه جمله برای رای دادن بهش کافی بود. 

شناسنامه م همراهم نیس! من در بلاد غربتم! اینجا میبینم که گله گوسفندا از ساعت ۶ جلوی بانک صف کشیدن تا سود سهامشون رو بگیرن! و اصلا هم دلشون نمیخواد به این فکر کنن که چرا الان سهامشون داره سود میده؟!! 

من پیشنهاد میکنم از این شو دموکراسی لذت ببرید! چه باشید و نباشید این بساط جوره! هرکی توش نباشه بازم بساط به راهه! 

برید به کسی رای بدید که برای اولین بار دست زنشو گرفت و به همه نشون داد. 

برید به کسی رای بدید که از سخنرانی زنش بین هوارتا نامحرم غیرتی نشد. هر چند که این راه جدیدی برای گول زدن احمقایی مثل من باشه! هر چند که این یک طرفند جدید باشه! من دلم میخواد گول بخورم! خدا رو چه دیدی! شاید ۸ سال بعد کاندیداها جلوی مردم همسرشون رو هم بوسیدن! 

چه آرزوی بزرگی! چه فکر کوته بینانه ای! مگه مشکل مملکت ما بوسیدن در انظار عمومیه؟؟ 

آره! اینم یکی از مشکلاتمونه! گرهها رو یکی یکی باید حل کرد. باید جنگید حتی برای هیچ 

 

به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل 

که گر مراد نیابم به قدر وسع بکوشم 

 


 

هاهاهاها....
نمیدونم چرا نه تنها از مطلبت خوشم نیومد بلکه بدتر بدم هم اومد. خیلی سطحی بود به نظرم...  و البته ....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! بگذریم.  و دلیل نوشتنش؟؟!!!!؟؟؟؟
(برید رای بدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟: نقل از جملاتت)  چقدر اینروزا همه روشنفکر شدن و تافته جدا بافته. همه میگن من بیشتر از اونیکی میفهمم... من بیشتر حالیمه. بقیه تون شعور ندارین همه ش شوره.... برید رای بدید...
آقایون و خانومایی که اینقدر از موضع بالا نگاه میکنین چکار کردین شماها که اینقدر احساس میکنن همه نمیفهمن و شما میفهمین؟؟؟
تایماز چرا همیشه بقیه گوسفندن؟؟؟ ما چی هستیم؟ سوالم جدیه... چرا فکر میکنیم با روزی ۴ تا روزنامه خوندن و voa دیدن دیگه کلی حالیمونه؟؟؟
بله! میریم رای میدیم به همونی که بلده غیرتی نشه! بلده به اینم فکر بکنه که همسرش انسانه... این تبلیغات نیست. زهرا رهنورد چه در مقام علمی و چه از لحاظ سیاسی کمتر از شوهرش نیست... و حتی اگر تبلیغات هم باشه بازم ارزشمنده.

این قدر سطحی بحث کردی که فقط دارم به این فکر میکنم که چه لزومی داشت حتما بنویسی؟؟؟!!!! مطرح شدن رهنورد به عنوان یه همسنگر و دوشادوش موسوی خیلی ارزشمندتر از اونیه که بخوای قیاس کنی با (شاید ۸ سال بعد کاندیداها جلوی مردم همسرشون رو هم بوسیدن! ) رهنوردی که در زمان پیش از موسوی هم دانشجوی خط امام بوده. تایماز عزیز موسوی خواهرزاده شیخ محمد خیابانیه... فردی که در بستر مبارزه آموزش دیده باشه کارای سخیفی رو که تو میگی بهانجام نمیده. 


هر کسی در هر صنف و سنخی که باشه شرط پایبندی به جمهوری اسلامی جزو ملزومات کاندیداتوریشه... بنابرای کوته فکر و سطحی نگر کسیه که تصور کنی کسی میاد تا کن فیکون بکنه کشور رو.

میدونی همیشه اعتقادم این بود که خاتمی با تمام علاقه ای که هنوز بهش دارم ریلیف ولو نظام بوده و معتقدم موسوی در شرایط حاضر چیزی بیش از خاتمی که نه حتی در حد اون هم نیست... اینو دارم میبینم که در اینهمه میتینگ و سخنرانی و غیره ذلک حتی کلمه ای ازاصلاح طلبی حرف نمیزنه... بنابراین من خواهان خاتمی اگرم رای بدم فردا نمیتونم بگم: به وعده اش عمل نکرد.

ولی میدم. 

کسایی که بیشتر ازتموم گوسفندای اطرافتون میفهمین که شور ورشون داشته میخوان رای بدن... شما چکار میکنین؟؟؟ میشینین خونه و اعتراض پنهان میکنین با رای ندادن؟؟؟ به خیالتون فردا میان میگن ملت ما دیدیم شما بیشتر از 5 درصد واجدین شرایطتون رای ندادین و فهمیدیم اعتقادی به مشروعیت نظام ندارین پس میکشیم کنار!!!

یا مثلا وجدانتون آسوده است که انتخاب اشتباه نکردین؟؟؟ که چی بشه؟؟؟ نکنه به سوال جواب قیامت و نکیرمنکر دارین فکر میکنین؟؟
از اون بالا بیاین پایین و یه نگاهی هم به اینورا بندازین... شعار دادن خیلی راحته... لقلقه زبان... بیاین جمع شیم  تکفیر کنیم... که چی؟؟؟؟ بگیم دستاش خونیه... بگیم دادگاههای با حکم اعدام زمان اون بوده... بوده... من جای شلاق رو رو پشت ... دیدم. تو ندیدی... حکم اعدامش که به پدرش داده بودن هنوز توی صندوقه ولی چه کنیم؟؟؟؟

اونایی که تو بهشون میگی گوسفند میدونن چرا سود سهامشون رو الان میدن. چه کنن؟؟ نگیرن؟؟؟ یا مثلا ببرن بدن به رییس جمهور که ما نمیخوایم؟؟؟ 

تایماز من میدونم همه میدونن ترک و کرد و لر و... همه عزیز میشن ایام انتخابات. آذربایجان میشه سر ایران... میدونیم.. همه میدونیم... لازم هم نیست یه عده بافهم و شعور و کمالات بیان اینا رو بگن به ما... میدونم موسوی سالهاست ترکی حرف نزده و صرفا قصد استفاده از احساسات قومیتی من و امثال من رو داره...

ولی درد میدونی کجاست؟ اینجا که حتی توی به ادعای خودت روشنفکر و فلانی منورالفکر و بهمانی خیلی باکلاس و من هم توی روابط شخصیمون دچار ظلم یشیم. بیعدالتی میکنیم. از پس وظایفمون بر نمیایم... و ادعا داریم در حد خدا... 

حالا شدیم مفسر. شدیم مخالف....


چی میخوایم از کسیی که پایبندیشون محرزه به یه سری اصول؟؟؟؟ که بیان بگن نه؟؟؟ 


شهربانو امانی حرف قشنگی زد: گفت ما میخوایم از ما اعاده شرافت انسانی بشه!!!
 

شما چی میخواین؟؟

 

واقعا دلیل مسخره ای داری برای رای ندادن به احمدی نژاد... هرچند مطمئنم الکی نوشتی ولی شنیدن این حرف از تو ناامیدم میکنه. پس بهتره بری رایتو به جنیفر لوپز بدی که با خیلی از فاکتورات جور دربیاد.

من رای میدم... با وجودیکه میدونم کن فیکون نمیشه... با وجودیکه میدونم موسوی هم یکیه مثل بقیه... گول نمیخورم چون انتظار معجزه ندارم.  و میدونی مزان حیف و میل خزانه در چه حد بوده؟؟

اگر شما براآرمانهای خیلی اصولی میجنگین!!!! برای من همون کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان کافیه. اعاده شرافت من حتی اگر در حددی باشه که من وقتی باتو بیرون میرم استرس نداشته باشم هم برام ارزش داره. تک تک اینا

برای من موسوی هیچ کس نیست... حتی فیلم فوق العاده تاثیر گذارش هم هیچی توش نداشت... شور بود و هیچ پیام خاصی نداشت... ولی من به اضمحلال رفتن جایگاه انسان رو در دوره پیش دیدم و نه به خاطر زشت بودن، احمق بودن، پرت و پلا گفتن و هزار چیز دیگه که فقط به خاطر اندک امیدی که به احیای شرافت انسان دارم رای میدم تا رییس جمهور فعلی ابقا نشه...


و نهایتا تو که شناسنامه ت پیشت نیست برای چی اینقدر خودتو خسته کردی؟؟؟؟؟؟ دلیل خاصی داره؟؟؟

نظرات 11 + ارسال نظر
ذهن پوچ دوشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 18:53 http://sange0-sabur.blogsky.com

ناجور موافقم

خودش سه‌شنبه 12 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 18:04

پیاده شو با هم بریم عزیزم؟ چه خبرته؟ کی ادعای روشنفکری کرد؟ کی ارد داد؟ کی به همه گفت گوسفند؟ کی گفت بیشتر از همه میدونه؟
من عمدا اینطور حرف زدم تا یکی پیدا نشه بگه دارم ادای روشنفکری در میارم!! اصلا دوس دارم سطحی نگر باشم! مگه اشکالی داره؟ اونهمه دوره خاتمی ادعای روشنفکری کردم چی شد مگه؟
اگه گفتم گوسفندا رو میبینم که دارن پول میگیرن به این حرفم اعتقاد دارم! برای اینکه باهاشون حرف زدم و میدونم دارن به چی فکر میکنن!
بذار بهت بگم که من هیچ وقت سهام عدالت نمیگیرم! اینو همینجا قسم میخورم!
اما بحث خودمو نمیکنم! من نمیگم چرا دارین پول میگیرین! من دارم میبینم ظرفیت آدما تا ۸۰ هزار تومن پایین اومده که میخوان همه چیزشونو به ۸۰ تومن میفروشن! تو خبر نداری اینجا چه خبره! وایسادی جایی که هرچی بچه قرتیه یه روبان سبز بسته به خودش و نمیدونی که اینجا به حساب ۸۰ تومن چه سر و دستی دارن واسه این بابا میشکنن! از نظر من کسی که آدمیتشو به ۸۰ تومن بفروشه گوسفندیه که برای یونجه بیشتر پای هم آغلیش رو میشکنه!

خودش سه‌شنبه 12 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 18:15

منم دارم میگم با توی خونه نشستن هیچی نمیشه! منم میدونم که این هم که بیاد باز هیچ اتفاق ویژه ای اتفاق نمیفته! برای منم همین کافیه که نگران این نباشم که با تو از کدوم مسیر و در چه زمانی از کوه بالا برم!
برای من همین کافیه که نبینم توی فرودگاه دوبی فقط پرواز ایرانیها رو به صف میکنن و چش و چارشونو نگاه میکنن( همون انگشت نگاری کذایی)
من فقط گفتم به نظرم باید دای داد! ارد نمیدم! شاید جملاتم سخیف بوده! آخه هم داشتم ایمیلهای تو رو چک میکردم و هم مینوشتم!
دلم خواست بنویسم! گفته بودم که میخوام مطلب جدی بنویسم! ولی خب چون خسته بودم آشی شد که بالا دیدی! متاسفم اگه نا امیدت کردم با سطحی نگریم! اما فکر کنم تو هم سطحی خوندی و اون طنزی رو که من توی مطلب داشتم نگرفتی! من میتینگ انتخاباتی ننوشتم! حرف خودمو زدم تا یادم باشه ۴ سال دیگه که ۴ سال پیش چی فکر میکردم! درست مثل های لایت کردن کتابایی که میخونم!
عصبانی نشو گلم! تا اونجایی که من میدونم زهرا رهنورد یه چیزایی بیشتر از شوهرش داره! همین که دوشادوش همسرشه از عرضه خودشه! چیزایی که گفتم حالت طنز داشت! اصلا دلم خواس خیلی سطحی نگاه کنم! خیلی سطحی هم که نگاه کنی باز میبینی موسوی بهتره! لازم نیس آسمون ریسمون به هم ببافی! قصدم همین بود و بس

خودش سه‌شنبه 12 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 18:22

خاتمی ریلیف ولو نظام بود! منم قبول دارم! شاید نفر جدیدی هم که بیاد یه سیفتی ولو باشه! بحث سر اینه که کم دروغ بشنویم! ما چهار ساله که داریم دروغهای شاخ دار رو به حرفه ای ترین شکل ممکنه میشنویم! برای من همین مهمه که کسی که اسم رئیس جمهور مملکت رو یدک میکشه تا این حد اعتماد به نفس دروغ گویی نداشته باشه! من دنبال اعاده حیثیت انسانی خودم هم نیستم! چون هیچکس نمیتونه با این نظام اینو به من و تو ببخشه!
اگر نمیدونستی بدون که من از مخالفان سرسخت وی او ای و امثال نوری زاده هستم! من هیچ احساس روشنفکری با نگاه کردن به تلویزیون نمیکنم! من اصلا احساس روشنفکری نمیکنم! من تنها دغدغه فعلیم که خیلی هم خسته م کرده ضخامت پیوینگ کف محوطه و بزرگی شکمم هست!
من یکی رو بیخیال شو!
نوشتم تا بدونی اگه برای پست دو خطی من ۴ خط کامنت بذاری من میتونم ۸ تا برات بنویسم! بقیه ش رو هم بیخیال! اینجا همه دارن واسه پتروشیمی جم ثبت نام میکنن! چیزی راجع بهش میدونی؟
اگه از بحث انتخابات اومدیم بیرون برو اسم منم توی پتروشیمی جم بنویس! :دی

* سه‌شنبه 12 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 18:22

بابا....
عمدا اینجوری حرف زدی که کسی پیدا شه ادعای روشنفکری بکنه؟؟؟ اگه منظورت به حرفای منه که میدونی یه نقد دوستانه ست نه حرفای روشنفکری... که به نظر میاد زیادی عصبانیت کرده (چشمک) خوب عزیزم ظرفیتتو ببر بالا :دی
ببین میدونی یه تعدادی میگن خاومای بیحجاب طرفدار موسوی باعث شدن محبوبیتش بیاد پایین. منحرفم اینه که چرا ما همه چی رو حق خودمون مدونیم. عزیزم اونی که ۸۰ تومن رو میگیره هم اندازه من و تو زندگی میکنه تو این مملکت حتی بدلیل درک کمتر بهتر زندگی میکنه. من میگم نیایم به استهزاء بگیریم. پای بست ان خانه ویران است.... یه فکری اگه میتونیم واسه اون بکنیم بند نقش ایوان مال اوناییه فریاد نمیدیم نمیکنیمشون گوش فلک رو کر کرده.
از اون و تو دون خاتمی چکری کردی مگه ک ادعای روشنفکر بودن داری؟؟؟ هیچی... پس داد نزنیم ما ها کاری نکردیم که حق اینهمه هوار زدن رو داشته باشیم.

* سه‌شنبه 12 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 18:38

خوب منم همونو میگم... میگم من قلبم میگیره وقتی حتی تصورشم میکنم که این طرف بخواد ابقا بشه. دلیل رای دادنم هم اینه و لا غیر.
حالا قضیه ضخامت پیوینگ یلی هم مهم نمیباشد چون بالاخره چن سانت اینور اونور موردی نداره :دی سیستم دولدورگایی
ولی خوب قضیه شکم فرق میکنه :دی :دی

من با تو کاری نداشتم که بیخیالت بشم. تو خودت کار داری اینا رو مینویسی نمیدونم چرا.... در ضمن این ۲ تا ۴ تا ۸ تا ۱۶ تا تصاعدی میرن بالا وقتشو نداریم واللا :دی

نه نمیدونم nioc چیزی نداره؟؟؟؟ ما که به لطف عالیجناب محمود حالا حالاها کنج دل مادر مکرمیم :دی

* سه‌شنبه 12 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 18:41

بعدترش م متوجه شده بودم ... نه اونقدرام که گفتم بد ننوشته بودی.. محض دعوا بود همش :دی
بهرحال واقعا اگه سطح درک هرکی یه اپسیلون بالا بره میشه کلی.... کاش مال اون ۸۰ تومنام اینجوری بشه

آموختن درد داره عزیزم.... دردی که اونایی که با فهم هر لحظه زاده میشن درک میکنن آنچه از زندگی می آموزم

کوروموزوم نا معلوم چهارشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:31 http://xxxy.blogsky.com

اولدوز فوق العاده نوشته بودی خیلی خیلی خیلی لذت بردم تیکه هایی که دوست میداشتم اینا هستن:
چرا فکر میکنیم با روزی ۴ تا روزنامه خوندن و voa دیدن دیگه کلی حالیمونه؟؟؟
بله! میریم رای میدیم به همونی که بلده غیرتی نشه! بلده به اینم فکر بکنه که همسرش انسانه...
فردی که در بستر مبارزه آموزش دیده باشه کارای سخیفی رو که تو میگی بهانجام نمیده.
کسایی که بیشتر ازتموم گوسفندای اطرافتون میفهمین که شور ورشون داشته میخوان رای بدن... شما چکار میکنین؟؟؟
پس بهتره بری رایتو به جنیفر لوپز بدی که با خیلی از فاکتورات جور دربیاد.

کوروموزوم نا معلوم چهارشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:32

میدونی؟
راستشو بخوای تایماز باید بهت افتخار کنه(نه به خاطر این پستا!کلا میگم)

خودش چهارشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 18:31

نازنین تو هم؟ بابا مطالب منو هم میخوندی!
دیگه پست هردم بیل نمینویسم
شما رو چه به لایه های پنهان طنز من :دی
من کلا به اولدوز افتخار میکنم
اولدوز عزیزترین شناسمه

* چهارشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 22:39

واو...
مرسی نازنینم از این تعریفت :* یام باشه یه بار که دیدمت یه ماچ گنده بکنمت. ولی بیشوخی لطف کردی عزیزم.
راستش الان از دست تایماز عصبانیم دوست ندارم اصلا جوابی براش بذارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد