آنچه از زندگی می آموزم...

کوه با نخستین سنگها آغاز می‌شود/انسان با نخستین درد/در من زندانی ستمگری بود که به آواز زنجیرش خو نمی‌کرد/من با نخستین نگاه تو آغاز شدم

آنچه از زندگی می آموزم...

کوه با نخستین سنگها آغاز می‌شود/انسان با نخستین درد/در من زندانی ستمگری بود که به آواز زنجیرش خو نمی‌کرد/من با نخستین نگاه تو آغاز شدم

سقوط میکنیم

طی ده روز دوتا از هواپیماهای مسافربری در ایران عزیزمون سقوط کردن و ۱۸۴ تا از هموطنانمون رو به کشتن دادن! 

صدا و سیمای عزیزمون بعد از سقوط اولین هواپیما در اقدامی چشمگیر اعلام کرد که این چندمین سانحه هوایی در ۲ ماه اخیره و شاهداش هم سقوط هواپیماهای ترکیه و فرانسه و یمن بود. نکته جالب توجه اینه که هیچ آماری از تعداد کل سقوطها ارائه نمیشه تا مقایسه درستی انجام بشه! به هر حال این سقوطها هیچ ربطی به فرسوده شدن هواپیماها و تموم شدن دوره پروازی اونها و البته عدم سرویس کامل هواپیماها به دلیل در تحریم بودن کشور عزیزمون نداره! پیشامده! پیش میاد و پیش بینی هم نمیشه کرد! 

هفته پیش که من داشتم به آغوش گرم خانواده برمیگشتم دوستان وقتی شنیدن که هر دو مسیر رو با هواپیما اومدم و یکی از پروازهام هم توپولوف بوده کلی تحویلم گرفتن و ازم تمجید کردن! جالب اینجاس که پرواز توپولوف تا ۲ روز پیشش اصلا جا نمیداد ولی فردای سانحه قزوین ما بلیط گرفتیم و در فرودگاه بلاد غربت داشتن به لیست انتظار التماس میکردن که بیا یکی بخر دوتا ببر! 

و جالبتر اینکه در پرواز تهران-تبریز با هواپیمای ایرباس فکر کنم ۴۰۰ نفری٬موقع فرود خلبان محترم برای هیجان بیشتر اونقدر چپ و راست کرد فرمونشو که ملت یواش یواش داشتن زرد میشدن و اگر نبود چند روحانی منورالپیشانی که از آقا امام زمان تمسک بجویند و چندین صلوات نثار قدوم مبارک ایشان کنند٬ چه بسا ما هم به لقاءالله رفته بودیم! 

از تمسک که گفتم یادم افتاد آخرین جمله دبیر کنفرانس بین المللی مقاوم سازی لرزه ای که فرمودند: ما از امام زمان میخواهیم که ساختمانهای ما را محکم کند و همچنین دیگری روایت کردند که پیامبر اعظم نیز به مقاوم سازی و محکم کردن اعتقاد راسخ داشته و سفارش میکردند که مسلمانان باید محکم بکنند. 

من نیز ملتمسانه از آقا و نایب برحقشان میخواهم که هواپیماهای ما را محکم بکنند نه مسافرانشان را!

نظرات 6 + ارسال نظر
* شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 22:14

بی تربیت. تایماز تو اینجوری نبودی. چرا اینقدر بی ادب شدی؟؟؟ اصلا شوخی نمیکنمااا

هواپیماست دیگه...
یاد اون سی- ۱۳۰ افتادم. یادمه از استخر اومده بودم که دوستی زنگ زد و طی حرفاش گفت چنین اتفاقی افتاده. باور نکردم و خندیدم... گفتم چه مرگ رمانتیکی... که عصبانی شد و گفت شوخی نمیکنم... که مو به تنم راست شد.
الله ایشیدی :دی .......بقول یکی از رفقا نمیدونم چرا هرچی بلا و کار بده کاره اللهه... یه روزی باید بپرسیم که چرا کافرستان رو با خاک یکسان نمیکنه و با ما کار داره همش.

خودش شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 23:04

من که کاره ای نیستم عزیزم!!! مگه من چی گفتم!! کار کار پیامبر و امام زمان و نایب برحقشه! به من چه!
من فقط راویم!!
اوکی اینو سانسور نمیکنم ولی از این به بعد روایات اسلامی نقل نمیکنم

کوروموزوم نا معلوم یکشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 22:33 http://xxxy.blogsky.com

اوووووم مهندس هر دفعه میره ماموریت تمام تن و بدن ما میلرزه تا بیاد.
ما از امام زمان میخواهیم که ساختمانهای ما را محکم کند .
این جملرو واقعنی گفتی یا شوخی بود؟

کوروموزوم نا معلوم یکشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 22:40 http://xxxy.blogsky.com

ای اولدوز بد جنس مگه ای همه که تو نمیای من میگم قهری؟
نخیرشم اصلانشم قهر نیستم.این دو تا پست آخرم خونده بودم ولی آف لاین خوندم بعدا یادم رفت کامنت بذارم الان اومدم.
به نظر منم ناتور دشت چیزی نیست که این همه براش سر و صدا درست کردن اما من دوستش داشتم مثل بقیه رمان هایی که دوست میداشتم.
اما کافکا در ساحل که میگن ترجمه کافکا در کرانش بهتره محشر بود واییییییی اصلا آدمو دیوونه میکرد.
این مامان من که سر ساراماگو یه جوری زد تو ذوقم و چند سال قبل وقتی میخواستم کوریو بخونم گفت نه نخون اعصابت خورد میشه که کلا طرفش نرفتم.
اما حالا تایماز گفته صبر کنم تا اطلاعات بیشتر بهم بده بعد بخونم.
بله ذهن چسبناک ما چند روزیه که دوباره شروع کرده وبلاگ نویسی.
بوووووووووووس

تایماز دوشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 14:49

میبینی نازی این اولدوز من چقدر بدجنسه!! :دی
بله این عین جمله بود و اصلا نقل به مظمون نیس ( مظمون اینجوریه یا مضمون اینجوری؟؟؟ بیسواد شدیمااااا)

کوروموزوم نا معلوم دوشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 20:17 http://xxxy.blogsky.com

پوفففففففففففففففففففففففففففف حالا تو از یه گفتگوی دخترونه بل نگیر تایماز خان ها!:دی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد