آنچه از زندگی می آموزم...

کوه با نخستین سنگها آغاز می‌شود/انسان با نخستین درد/در من زندانی ستمگری بود که به آواز زنجیرش خو نمی‌کرد/من با نخستین نگاه تو آغاز شدم

آنچه از زندگی می آموزم...

کوه با نخستین سنگها آغاز می‌شود/انسان با نخستین درد/در من زندانی ستمگری بود که به آواز زنجیرش خو نمی‌کرد/من با نخستین نگاه تو آغاز شدم

انقلاب میکنیددددد

کمپین امضای آموزش به زبان مادری
تعلیم وتربیت به عنوان ساختار اساسی تمدن بشری و پایه و اساس تفکرات انسانی در طول تاریخ محسوب می شود. در این میان یکی از بنیانی ترین اصل که این نهاد عظیم ( آموزش و پرورش) بر آن تکیه می دهد تعلیم هر فرد به زبان مادری خویش هست و طبق تعاریف قوانین بین المللی حقوق بشر و شاخه علمی فرهنگی وآموزشی سازمان ملل( یونسکو) و اعلامیه جهانی حقوق زبانی، انسانی با سواد اطلاق می گردد که بتواند به زبان مادری « بومی » خود بخواند و بنویسد و اینکه این حق را برای همه مردمان روی زمین واجب دانسته اند و همچنین آیه ۲۲ سوره روم (از نشانه های او است آفرینش زمین و آسمان و اختلاف زبان ها و نژادها، اینها آیات خداوند را برای انسان روشن می سازد) صریحا برگوناگونی و عدم تمایز زبانها بر یکدیگر تاکید کرده است. بدین ترتیب برای ممانعت از نفوذ فرهنگ های بیگانه و برای جلوگیری از تعارضات روانی و حذف فرهنگ بد هویتی در جامعه و مضافا بعنوان یک حق ابتدایی و طبیعی، ما تورک زبانان آذربایجان و سایر نقاط تورک نشین کشور، بعنوان امضا کنندگان این کمپین طبق تصریح اصل ۱۵ قانون اساسی، خواستار اجرای اصل « آموزش به زبان مادری » در مدارس کشور در مقاطع مختلف تحصیلی آموزش و پرورش هستیم.
این متن سایت کمپین جمع آوری امضا برای تحصیل به زبان مادری هست. سایتی که من حدود 6 ماه پیش امضاش کردم. سایتی که نمیدونم با کدامین سنگ اندازیها کلا غیب شده بود و اجازه فعالیت نداشت. بعد از اونهمه وقت الان دوباره فعال شده و به حالت فیلتر شده داره به فعالیتش ادامه میده. این آدرس سایته http://www.anadili.org
و البته برای ورود به سایت و امضا، باید از فیلترشکن استفاده کنید که این کارو الان همه بلدن.
پ.ن1: الان با دوستی از بچه های تهران صحبت میکردم و ایشون از کلماتی مثل بی خ ا ی ه و تبریز= رشت2 استفاده کردن(البته به شوخی ظاهرن ولی گویا این چیزیه که همه جای تهران ورد زبونا شده)
در این راستا من ضمن ابراز علاقه همیشگی خودم به هموطنان رشتی مخالفت رسمی خودم رو با این قضیه اعلام کرده و با صدای بلند میگم: خودتونین!
پ.ن2: شخصا فکر میکنم هر کی که بیاد و حاکم مملکت بشه، همین بلا رو که الان سر سایت بالایی آورده میاره! چون این چیزیه که از دوره رضا شاه شروع شده و با خون و پوست غیر ترکها عجین شده! اونقدری که حتی اپسیلونی در موردش شک ندارن! به قول یه دوستی، حتی بهترین و انسانترین تهرانی شمه هایی از نگاه فاشیستی به این قضیه رو در درون خودش داره! 30 سال پیش اصلی ترین هدف ترکها از انقلاب رسیدن به حق همیشگی و پایمال شده شون بود.درست مثل 3 سال پیش!! (اصلا چندنفر میدونن 3 سال پیش چه فجایع انسانی تو تبریز اتفاق افتاد)
پ.ن3:ما الن نشستیم به تماشا! من هم دوس دارم به جای ا.ن و اعوان و انصارش، اصلاح طلبها در راس حکومت باشن! فقط همین.
الان داریم تماشاتون میکنیم و بهتون احسنت میگیم! اما شما سه سال پیش فقط تماشامون کردین و احسنت هم نگفتین که هیچ، مسخره مون هم کردین. تازه همین الانه هم مطمئنم نصف کسایی که توی تهرون دارن میریزن توی خیابون یا تورک هستن، یا تورک هستن و هیبریت شدن و فکر میکنن که تورک نیستن! یا اصلا کلا نمیدونن که تورکن!
پ.ن 4: پست داره طولانی میشه! بقیه ش باشه برای بعد.

نظرات 1 + ارسال نظر
کوروموزوم نا معلوم یکشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:15 http://xxxy.blogsky.com

بی خیال تایماز چه با حرص نوشتی!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد