آنچه از زندگی می آموزم...

کوه با نخستین سنگها آغاز می‌شود/انسان با نخستین درد/در من زندانی ستمگری بود که به آواز زنجیرش خو نمی‌کرد/من با نخستین نگاه تو آغاز شدم

آنچه از زندگی می آموزم...

کوه با نخستین سنگها آغاز می‌شود/انسان با نخستین درد/در من زندانی ستمگری بود که به آواز زنجیرش خو نمی‌کرد/من با نخستین نگاه تو آغاز شدم

تصمیم میگیریم

64701

بچه که بودم بعضی وقتا یه قولایی به خودم میدادم و معمولا بهشون عمل میکردم. این برام به منزله یه جور خودسازی یا خویشتن داری یا تهذیب نفس یا هر چیزی که اسمش رو بذارین بود. بعد از انجام هم همیشه حس خوبی بهم دست میداد و به این نتیجه میرسیدم که هرکاری رو که بخوام میتونم انجام بدم

معلم قرانی داشتیم با یه سری اعتقادات عجیب و غریب که هیچکس ازش خوشش نمیومد. اما من یه اخلاقی دارم که همیشه سعی میکنم بفهمم چرا خیلیها از بعضی چیزا و آدما تا این حد نفرت دارن و آیا این نفرت چیز معقولیه؟!!

جالب اینجاس که با بیشتر اون آدمهای منفور ارتباط خوبی برقرار کردم و به این نتیجه رسیدم که معمولا این تنفرها پایه عقلی درستی ندارن! خیلی دلم میخواس این احمدی نژاد رو از نزدیک باهاش آشنا میشدم تا بفهمم درونیاتش چجوریه و واقعا اینقدر که حرکاتش نشون میده و عمل میکنه آدم .... هست یا نه؟

بگذریم...

این معلم قرآنمون یه حرف جالبی داشت که میگفت برای تقویت اراده اول تصمیمات کوچیک بگیرید و اونا رو برای خودتون عادت کنید؛ بعد برید سراغ تصمیمات بزرگتر. 

حالا انصافا یه آدمی هر قدر هم منفور باشه نباید این حرفشو طلا گرفت؟

حالا به یاد روزهای بچگیمون چندتا شرط و شروط با خودمون گذاشتیم برای یک ماه آینده که باید انجامشون بدیم. چند ماه اخیر به شدت تنبل شدم و به شدت اوقات مبارک رو تلف کردم. باید یه کمی اضاف کاری کنم

نظرات 4 + ارسال نظر
* سه‌شنبه 5 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 18:37

خوب بلی حرفشو باید طلا گرفت ولی اصولا تو انگاری خیلی خوشت میومده از این معلمت. این بار دومیه که در موردش مینویسی... البته حرفش درسته

پایه عقلی نمیخواد که خوشت نیومدن... مثلا من از یکی خوشم نمیاد ۲۰ تا اس ام اس زده امروز ۲ تا شو جواب دادم اصلا هم دلیلی ندارم واسه خوشم نیومدن :دی

کامنت مدل تایمازی: چه شرط و شروطی با کی و دقیقا برای چه مدتی گذاشتی که به چی برسی؟ هااااااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بهرحال به نظر میرسه به نفع من باشه شرط و شروطات... حالا ببین (;

* سه‌شنبه 5 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 18:40

شرط و شروطات درست نیست .نه؟؟؟ شرط و شروطت :دی

zaq چهارشنبه 6 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 02:05 http://zaq.blogsky

امیدوارم این شروط باعث گامی به جلو باشد!
در کل از معلم های دینی و قرآن خوشمان نمی آمد!!

* پنج‌شنبه 7 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 22:52

تایماز بگو دیگه قضیه ش چیه؟؟؟ :دی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد