آنچه از زندگی می آموزم...

کوه با نخستین سنگها آغاز می‌شود/انسان با نخستین درد/در من زندانی ستمگری بود که به آواز زنجیرش خو نمی‌کرد/من با نخستین نگاه تو آغاز شدم

آنچه از زندگی می آموزم...

کوه با نخستین سنگها آغاز می‌شود/انسان با نخستین درد/در من زندانی ستمگری بود که به آواز زنجیرش خو نمی‌کرد/من با نخستین نگاه تو آغاز شدم

مردی و کاریزما و تعصب و حماقت و .....

به نظر من یکی باید خیلی مرد باشه تا بتونه با وجود اینکه میدونه کشته خواهد شد بر سر مواضع خودش( حالا چه درست و چه غلط) باقی بمونه. چنین شخصی لایق احترامه.

*

همینطور به نظرم یکی باید خیلی کاریزما داشته باشه تا بتونه هفتاد هشتاد نفر رو با خودش بر سر همون موضع درست یا غلطش همراه کنه! اون هفتاد هشتاد نفر هم به همون اندازه لایق احترامن چون اونا هم جونشون رو برای ایمانشون میدن.

*

این دوتا مواضع من در قبال عاشوراست و به این دو دلیل عاشورا برام محترمه.

*

حالا این وسط نمیدونم بحث تعصب خشک و افراطی و حماقت کجاست! اینکه حرفهای یک نفر رو قبول کنی و هرچی که گفت سمعا و طاعتا کنی، به نظرم حماقته! 

شاید بین کسایی که دارن توی این روزا مردم رو لت و پار میکنن، بین اون مزدورا و نون به نرخ روز خورا کسایی هم هستن که متعصبن و باور دارن حرفهایی رو که هر روز به خورد مردم داده میشه!

*

بحث مفصلی میشه از توی این حرفا بیرون کشید. ولی این روزا نه کسی حوصله مقاله نوشتن داره نه مقاله خوندن! پس همینجا ختمش میکنم تا دوستای عزیز هم اولین چیزی که به ذهنشون میرسه رو بگن!

نظرات 4 + ارسال نظر
* یکشنبه 6 دی‌ماه سال 1388 ساعت 22:36

ازودی :دی
آخ آخ بنظرم خسته بودی اون حرفو زدی آره؟؟؟ اگه پسش بگیری کاریت ندارما دیگه :دی

)): خیلی وقته یه نظر مربوط به پست نذاشتی هاااااااااااااااااااااااااااااااا

yakamoz دوشنبه 7 دی‌ماه سال 1388 ساعت 13:54 http://www.arxalix.blogsky.com

درود بر شما
بر عکس شما ، عاشورا برای من قابل احترام نیست.کلا روایات دینی برای من مثل افسانه میمونه.حتی قرآن .دین ابزاریه واسه اینکه یه گروه اقلیت پالان بزارن پشت اکثریت و سوارشون بشن.
بدرود.

دست شما درد نکنه! حالا دیگه پالان پوش هم شدیم

remedios دوشنبه 7 دی‌ماه سال 1388 ساعت 17:27

من فکر می کنم همش درسته گوش کن... تقریبا مطمئنم...
نمی دونم چرا نمی تونم روشنفکر باشم مثل شماها
و می ترسم.

ترس چیزیه که بعضی وقتا سراغ همه میاد
حتی بی دین ترین و کافرترینها
بی خیال بابا کی از روشنفکری دم زد!
این روزا رو دوس دارم چون هیچی نداشته باشه یه شکم سیر انواع احسان جات!!!!! رو داره

کوروموزوم نا معلوم سه‌شنبه 8 دی‌ماه سال 1388 ساعت 19:26

نمیدونم میدونی این چیزا همش یه جورایی برام غریبه...بهشون اعتقاد دارم اما برام دورن و غیر قابل دسترس نمیتونم ارتباط نزدیکی باهاشون برقرار کنم شاید چون مطالعم در این زمینه ها کمه ...میدونم نباید تشبیه کنم اما اگه اتفاقایی که این روزا داره میفته مثل عاشورا باشن اتفاقایی که با چشم خودم میبینمشون بهتر میتونم باهاش ارتباط برقرار کنم ...

بعد چندسال لعتقادتو بهش از دست میدی با این چیزایی که گفتی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد