آنچه از زندگی می آموزم...

کوه با نخستین سنگها آغاز می‌شود/انسان با نخستین درد/در من زندانی ستمگری بود که به آواز زنجیرش خو نمی‌کرد/من با نخستین نگاه تو آغاز شدم

آنچه از زندگی می آموزم...

کوه با نخستین سنگها آغاز می‌شود/انسان با نخستین درد/در من زندانی ستمگری بود که به آواز زنجیرش خو نمی‌کرد/من با نخستین نگاه تو آغاز شدم

اوسکو چوره کی

عکس رو همین امروز گرفتم. کل موضوع همایش  برام خیلی جالبه!

باید اخبارشو دنبال کنم.

اسکو از شهرهای قدیمی آذربایجانه و شهریه که مردم بافرهنگ و پولداری هم داره. بیشتر معلمای زمان ما اهل اسکو بودن

اسکویی ها به اقتصادی بودن هم شهره هستن و نمونه جوکهایی که برای اصفهانی ها میگن در آذربایجان برای اسکویی ها میگن

البته بنده تا به حال با یه اسکویی خسیس برخورد نداشتم. این شهر رو هم خیلی دوس دارم چون واقعا جای سرسبز و قشنگیه

باید یادم باشه اینبار که رفتم از کوچه باغهای این شهر با دیوارهای خشتیش عکس بگیرم. ضمن اینکه اگر بخواید به روستای توریستی و تاریخی کندوان ( نام تونل کندوان شمال از این شهر گرفته شده. دلیلش رو بعدا میگم) برید یا به قله ارشد کوه سهند برید باید از اسکو رد بشین.

...

و اما عکس.نان اسکو تو منطقه ما معروفه. خیلی هم خوشمزه س و نون گرونی هم هس

بزرگترین حسنش علاوه بر طعم عالیش اینه که ذره ای دور ریز هم نداره. البته در حالت عادی خشکه و برای خوردن باید خیس بخوره. برای غذاهایی مثل آبگوشت یا آبدوغ میشه از خشکش هم استفاده کرد.

ضمن اینکه هرکی سرفه شدید بکنه، اگه یه کمی از این نون رو در حالت خشک بخوره سرفه ش کم میشه. این مسئله کاملا تجربی و ثابت شده س ولی دلیلش برای من نامعلومه!!!

احتمالا دلیل برگزاری همایش دورریز نداشتن این نون هست. باید یه سرچی توی نت بکنم.

.

.

خوش باشیمممم!!!

.

.

نظرات 5 + ارسال نظر
* سه‌شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 21:46

تایماز حواست سر جاشه؟؟؟
صیص نه خسیس :دی
بعدشم کو وقتش گذشته امروز هفتمه اردیبهشته... همایش چندمه؟؟؟

قز آدام دا دوستین عیبین اوجادان جمع ایچینده دییر؟ آبریم گتدی!!!
۱۴ی ۴ اخوموشام
خسیس ده الدن قاچب دا

ونوس چهارشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 02:23

به به....از کامنت بالایی خیلی خوشم اومد...بالاخص از جوابش...
در مورد اسکویی‌ها یه چیزایی شنیده بودم ولی در مورد نونش ....نه...برام جالبه...مصمم شدم که هر وقت از اون مسیر رد شدم نون اسکو یادم نره...همایش هم باید جالب باشه...
از اطلاع‌رسانی تون ممنونیم

کجاش جالب بود بابا آخه؟ اینکه پته منو رو آب ریخته؟
من خودم خیلی تعجب کردم از دیدنش
امیدوارم خمایش به درد بخوری باشه
ممنون که اومدی

* چهارشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 09:18

آخی بو عیب دییر کی... اصلا سنین فیکرین هاردادی... ها ها ها ؟؟؟؟؟؟؟؟

فیکریم قالب سنده دااا

* چهارشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 09:23

و اما در مورد پست:
همایش موضوع جالبی داره... هرچند که بعضیا اینو واسه خودشو نون دونی! خواهند کرد. چند تا از اسکو چوره پزلری قراره اونجا باشن؟؟

همایش بخور بخور...
ولی شخصا دورمانج رو بیشتر ترجیح میدم با این نوع نون :دی
آبگوشت با سنگگ خوبه :دی

نون دونی نه درخ نون ( چوره آغاجی) ;d
به هر حال نفس برگزاری همایش جالبه
وای من خیلی وقته دویماش نخوردم دختر

khastgah شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 10:42

ما هعم یک همچین نونی داریم
یعنی به اوصافی که تو گفتی نزدیک است
تنیجه همایش معلوم شد بیا بنویسش

شما یعنی کیا؟ کدوم منطقه؟ اسم نون چیه؟
من دوس دارم این چیزا رو بدونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد